donderdag 9 april 2015

Toepassingskaart 3: Groepsplannen en individuele handelingsplannen

Handelingsplan 
Hieronder is het format van een individueel handelingsplan te vinden, zoals gebruikt op mijn stageschool. Eerst een format van een groepshandelingsplan, vervolgens van een individueel handelinsplan.

--------------------------------------------------

Behandelgegevens van:
Rekenen

Groep:

Naam groepsleerkracht:

Beginsituatie: Uit de Cito-toets Rekenen/ Wiskunde werden de volgende scores behaald:
Naam                score: …     Niveau: …
Naam                score: …     Niveau: …
Naam                score: …     Niveau : …
Naam                score: …     Niveau : …

Datum:

Evaluatiemoment:
dd-mm-jjjj
Volgnummer:
1
Periode:

Inhoud behandeling:


Uitvoering:


Doelstelling:

Naam                score: …     Niveau: …
Naam                score: …     Niveau: …
Naam                score: …     Niveau : …
Naam                score: …     Niveau : …

Gedragsobservaties/opmerkingen:

Naam                score: …     Niveau: …
Naam                score: …     Niveau: …
Naam                score: …     Niveau : …
Naam                score: …     Niveau : …

Conclusie:

Naam intern begeleider:


--------------------------------------------------

FORMULIER HANDELINGSPLAN

Naam:                                                 Onderdeel:
Leeftijd:                                               Didactische leeftijd:
Geboortedatum:                                  Groep:
Onderzoeksdatum:                              Groepsleerkracht:
Begindatum:                                        Einddatum:

Beginsituatie:

Doel:

Tijdsplanning

Leerstof:

Didactische werkvormen:

Leermiddelen; methoden, materialen

Groeperingsvorm:
Op school:
In de klas door de leerkracht
Elders door R.T.’er
Thuis d.m.v. huiswerk dat zelfstandig gemaakt kan worden, maar met taakgerichtheidsoefeningen (tijd schatten en tijd opnemen met stopwatch)

Organisatie:
Door wie, waar, wanneer en hoe?

Evaluatie:
Resultaten:
Wat werkte mee/tegen
Conclusie: voortzetten of afbreken
Eventueel vervolgonderzoek door school of verwijzing naar interne of externe deskundigen

Opmerkingen:


Handtekening ouders voor gezien:


…………………………………

--------------------------------------------------

Verschillen 
De belangrijste verschillen betreffen (logischerwijs) de verschillen qua informatie. Over individuele kinderen staat meer informatie in het individuele handelingsplan dan in het groepshandelingsplan.
Daarbij wordt er in het groepshandleingsplan op minder gebieden uitgebreid ingegaan. Bij individuele handelingsplannen wordt bijvoorbeeld expliciet ingegaan op de te gebruiken didactische werkvormen, de middelen en materialen en de organisatie (wie doet wanneer hoe bepaalde activiteiten met de leerling).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten