Handelingsplan
Hieronder is het format van een individueel handelingsplan te vinden, zoals gebruikt op mijn stageschool. Eerst een format van een groepshandelingsplan, vervolgens van een individueel handelinsplan.
--------------------------------------------------
Behandelgegevens
van:
Rekenen
|
Groep:
|
Naam
groepsleerkracht:
|
||
Beginsituatie:
Uit de Cito-toets
Rekenen/ Wiskunde werden de volgende scores behaald:
Naam score: … Niveau: …
Naam score: …
Niveau: …
Naam score: …
Niveau : …
Naam score:
… Niveau : …
|
||||
Datum:
|
Evaluatiemoment:
dd-mm-jjjj
|
Volgnummer:
1
|
Periode:
|
|
Inhoud
behandeling:
|
Uitvoering:
|
|||
Doelstelling:
…
Naam score: … Niveau: …
Naam score: …
Niveau: …
Naam score: …
Niveau : …
Naam score:
… Niveau : …
|
||||
Gedragsobservaties/opmerkingen:
…
Naam score: … Niveau: …
Naam score: …
Niveau: …
Naam score: …
Niveau : …
Naam score:
… Niveau : …
Conclusie:
|
||||
Naam
intern begeleider:
|
--------------------------------------------------
FORMULIER HANDELINGSPLAN
Naam: Onderdeel:
Leeftijd: Didactische
leeftijd:
Geboortedatum: Groep:
Onderzoeksdatum: Groepsleerkracht:
Begindatum: Einddatum:
Beginsituatie:
Doel:
Tijdsplanning
Leerstof:
Didactische werkvormen:
Leermiddelen; methoden, materialen
Groeperingsvorm:
Op school:
In de klas door de leerkracht
Elders door R.T.’er
Thuis d.m.v. huiswerk dat zelfstandig gemaakt kan worden,
maar met taakgerichtheidsoefeningen (tijd schatten en tijd opnemen met
stopwatch)
Organisatie:
Door wie, waar, wanneer en hoe?
Evaluatie:
Resultaten:
Wat werkte mee/tegen
Conclusie: voortzetten of afbreken
Eventueel vervolgonderzoek door school of verwijzing naar
interne of externe deskundigen
Opmerkingen:
Handtekening ouders voor gezien:
…………………………………
--------------------------------------------------
Verschillen
De belangrijste verschillen betreffen (logischerwijs) de verschillen qua informatie. Over individuele kinderen staat meer informatie in het individuele handelingsplan dan in het groepshandelingsplan.
Daarbij wordt er in het groepshandleingsplan op minder gebieden uitgebreid ingegaan. Bij individuele handelingsplannen wordt bijvoorbeeld expliciet ingegaan op de te gebruiken didactische werkvormen, de middelen en materialen en de organisatie (wie doet wanneer hoe bepaalde activiteiten met de leerling).
Geen opmerkingen:
Een reactie posten