Inleiding
Deze digitale themamap is een herkansing van PABO-jaar 3, gemaakt tijdens (de aanloop naar) mijn LIO-stage, met toestemming van de examencommissie. Zodoende zal er per behandeling van de themabijeenkomsten een mix zijn van mijn ervaringen tijdens de bijeenkomsten zelf (in collegejaar 2011-2012) en mijn vertaling naar de huidige praktijk, om zowel de inhoud van de bijeenkomsten als de actuele stand van zaken (lees: mijn actuele stand van zaken) te combineren tot effectief en recent praktijkhandelen.
Ik heb dan ook zowel de opdrachten als het weergeven op deze blog (mijn digitale themamap) opnieuw uitgevoerd.
Themabijeenkomsten
Hierbij het overzicht van de themabijeenkomsten van Diversiteit:
- Bijeenkomst 1: Thema-introductie
- Bijeenkomst 2: Omgaan met verschillen
- Bijeenkomst 3: Omgaan met leerproblemen
- Bijeenkomst 4: Opstellen van en werken met handelingsplannen
- Bijeenkomst 5 & 6: Klinisch assessment
- Expertbijeenkomst: Taal
- Expertbijeenkomst: Rekenen
3 vragen
Per onderwerp/(inhoud van de) bijeenkomst zal ik een weergave geven van de inhoud en zal ik de volgende vragen beantwoorden:
- Hoe kijk ik terug op deze themabijeenkomst & de inhoud?
- Wat heb ik geleerd?
- Wat heb ik sinds collegejaar 2011-2012 met deze kennis gedaan en wat ga ik met deze
kennis doen?
Toepassingskaarten
Tot slot zijn de volgende toepassingskaarten uitgewerkt in deze digitale themamap:
- Toepassingskaart 1: Aanleggen digitale themamap
- Toepassingskaart 2: Interview met mentor
- Toepassingskaart 3: Groepsplannen en individuele handelingsplannen
- Toepassingskaart 4: Oudergesprekken
- Toepassingskaart 5: Afstemmen in taaksituaties
- Toepassingskaart 6: Observatie leerprobleem (tijdsteekproef)
- Toepassingskaart 7: Opstellen van individueel handelingsplan
- Toepassingskaart 8: Taal (dyslexie)
Deze digitale themamap is een herkansing van PABO-jaar 3, gemaakt tijdens (de aanloop naar) mijn LIO-stage, met toestemming van de examencommissie. Zodoende zal er per behandeling van de themabijeenkomsten een mix zijn van mijn ervaringen tijdens de bijeenkomsten zelf (in collegejaar 2011-2012) en mijn vertaling naar de huidige praktijk, om zowel de inhoud van de bijeenkomsten als de actuele stand van zaken (lees: mijn actuele stand van zaken) te combineren tot effectief en recent praktijkhandelen.
Ik heb dan ook zowel de opdrachten als het weergeven op deze blog (mijn digitale themamap) opnieuw uitgevoerd.
Themabijeenkomsten
Hierbij het overzicht van de themabijeenkomsten van Diversiteit:
- Bijeenkomst 1: Thema-introductie
- Bijeenkomst 2: Omgaan met verschillen
- Bijeenkomst 3: Omgaan met leerproblemen
- Bijeenkomst 4: Opstellen van en werken met handelingsplannen
- Bijeenkomst 5 & 6: Klinisch assessment
- Expertbijeenkomst: Taal
- Expertbijeenkomst: Rekenen
3 vragen
Per onderwerp/(inhoud van de) bijeenkomst zal ik een weergave geven van de inhoud en zal ik de volgende vragen beantwoorden:
- Hoe kijk ik terug op deze themabijeenkomst & de inhoud?
- Wat heb ik geleerd?
- Wat heb ik sinds collegejaar 2011-2012 met deze kennis gedaan en wat ga ik met deze
kennis doen?
Toepassingskaarten
Tot slot zijn de volgende toepassingskaarten uitgewerkt in deze digitale themamap:
- Toepassingskaart 1: Aanleggen digitale themamap
- Toepassingskaart 2: Interview met mentor
- Toepassingskaart 3: Groepsplannen en individuele handelingsplannen
- Toepassingskaart 4: Oudergesprekken
- Toepassingskaart 5: Afstemmen in taaksituaties
- Toepassingskaart 6: Observatie leerprobleem (tijdsteekproef)
- Toepassingskaart 7: Opstellen van individueel handelingsplan
- Toepassingskaart 8: Taal (dyslexie)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten